ביטוח חובה – למה חשוב לבדוק לפני שמשלמים

הרבה אנשים רוכשים ביטוח חובה לרכב, מבלי לבדוק את סעיפי הפוליסה, מבלי לשאול את סוכן או חברת הביטוח איך נקבע המחיר אותו הם נדרשים לשלם, ובאופן כללי בלי לבדוק ולחקור את הנושא. הם משלמים מבלי לשאול שאלות ומבלי לברר פרטים קודם לכן.

התוצאה, הרבה פעמים, היא שהם משלמים מחיר גבוה יותר ממה שהם היו יכולים לשלם אילו היו בודקים את הנושא. יתרה מזו, הם משלמים מחיר הרבה יותר גבוה לחברת ביטוח, ממה שחברות אחרות היו מציעות להם עבור פוליסה דומה. הסיבה לכך היא פשוטה, הנחת יסוד שהמחיר של ביטוח חובה הוא קבוע ולא יכול להשתנות. להבדיל מרכיבים אחרים בפוליסת רכב, כמו מקיף או צד ג'.

בעיקרון, זה נכון שהמדינה מחייבת כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה. זה גם נכון שהמדינה קבעה תנאי מינימום ומקסימום שחברות הביטוח צריכות לעמוד בהן, כלומר יש טווח של תנאים ומחירים בהם הן צריכות לעמוד, אך עדיין חשוב לברר מה תנאי הפוליסה, איך בדיוק חברת הביטוח קובעת את העלויות ויתרה מזו, איך אפשר להוזיל עלויות. לכן גם מוטב לא לבדוק רק חברת ביטוח אחת, אלא לבדוק מה חברות אחרות מציעות.

מה זה ביטוח חובה ומה צריך לבדוק לפני שרוכשים?

ביטוח חובה, כאמור, הוא רכיב שהמדינה מחייבת כל בעל רכב להחזיק ברשותו. אם הוא לא עושה כך, אזי שהוא לא יוכל לנהוג כחוק. נהג הנתפס נוהג ללא ביטוח חובה בתוקף ייענש בחומרה. לא ניתן גם להעביר טסט רכב שאין לו ביטוח חובה בתוקף.

המטרה של ביטוח חובה היא לכסות פגיעות בגוף או בנפש בהולכי רגל, נוסעים או גורמים אחרים המעורבים בתאונה שהצד הפוגע הוא בעל הרכב. כך שעלויות הטיפול במלואן לא נופלות עליהם או על המדינה.

הפרמטרים שקובעים את עלויות ביטוח חובה הם: רצף ביטוחי, וותק נהיגה, שלילות, גיל הנהג הצעיר ביותר, מערכות הבטיחות המותקנות בו ועוד. לכן, ככל שהנהג יהיה זהיר יותר, כך העלויות יהיו נמוכות יותר. לעומת זאת, אם הנהג הוא חדש, צעיר, ללא ניסיון או להבדיל, נהג לא זהיר, אז העלויות יהיו גבוהות.

ישנם דברים מסוימים שאפשר לבדוק ועל פיהם להחליט אצל מי לרכוש ביטוח חובה, למשל:

אפשר לבדוק האם ניתן להוזיל את העלויות באמצעות באנדלים עם ביטוחים אחרים כמו ביטוח מקיף/צד ג', דירה, חיים וכד', הפרטים האישיים. כלומר, מאוד ייתכן שחברות מסוימות יהיו מוכנות להוזיל את הפוליסה אם אישה תהיה הנהגת הצעירה ברכב או בגלל שיש נהג זהיר שאין לו עבירות תאונה ומעולם לא הוגשה נגדו תביעה, בהחלט יכול לעזור להוזיל את העלויות. אפשר גם לבדוק האם בזכות דגם הרכב והמערכות המותקנות בו, ניתן להוזיל עלויות. המחיר שחברות הביטוח מציעות, איננו סוף פסוק בהכרח.

איך אפשר להשוות מחירים?

בשביל להשוות מחירים, מומלץ להיכנס לאתר Wobi, שם ניתן לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות בזמן אמת, להשוות ולרכוש את הפוליסה המשתלמת. ההצעות יאפשרו לנו לקבל תמונה רחבה ומקיפה על השוק מבחינת התנאים והמחירים.

 ביטוח

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

B-GOOD

הדפסת ומכירת חולצות בית ספר עם החברה המובילה בארץ​. אנחנו מציעים חולצות והדפסות איכותיות ביותר המתאימות לרוב בתי הספר ומתחייבת לשירות מהיר, מקצועי ואמין, ברמה אחרת.

אז מה היה לנו בכתבה: